19 ноември 2008

Безкрайността на човешката простотия

Пералнята на един мъж от Клермон, Франция, му отнесла безславно носа. Пред полицията човекът признал, че се е опитвал да премахне някакво мазно петно от дрехата си и за тази цел налял в чекмеджето на пералнята чаша бензин. При смяната на оборотите изкочила искра и възпламенила бензина - целият първи етаж на къщата бил отнесен, а мъжът бил намерен в безсъзнание. "Чувствам се малко глупаво" - споделил незнайно защо човекът пред полицията.

Филмовата звезда Уорън Бийти веднъж получил следния проблясък на гениално хрумване за себе си: "Аз съм стар, аз съм млад. Аз съм интелигентен, но и глупав. Животът ми е низ от приливи и отливи."
Но проблясъкът на Бийти изобщо не е в състояние да се сравнява с бисера на божествено откровение, връхлетяло изневиделица английската принцеса Даяна: "Ум колкото грахово зърно - това имам аз!"

Х. М. Уорнър, собственик на филмовата студия "Уорнър Брос", отхвърлящ нова кинематографска технология през 1927г.: "Кой, по дяволите, е толкова луд, че иска да слуша как актьорите говорят?!"

През 1983г. във Сан Диего жена, арестувана за кражба в магазин, се заклела, че ако полицията не я пусне веднага, тя ще спре да диша дотогава, докато не посинее. Те не я пуснали. Тя спряла да диша. И починала.

Риболовна стръв във формата и цвета на гола жена, предназначена за примамка на акули.
През осемнайсти век лондонската лудница, наречена "Бедлам", решила да се самофинансира, като започнала да събира пари от лондончани, предлагайки им да се разходят из човешкия зоопарк - клетки, пълни с откачалки.

Комисията по потребление на САЩ закупила 80 000 значки за кампания в полза на безопасните играчки. После обаче значките трябвало да бъдат унищожени, защото били с прекалено остри ръбове и имали цветно оловно покритие.

След прочутия скандал "Клинтън-Моника Люински" служителите на австралийския музей на восъчните фигури в Сидни се видели в чудо и били принудени да запечатат ципа на панталоните на Бил Клинтън - посетителите непрекъснато го отваряли и надничали любопитно вътре.

През Средновековието лекарите били убедени, че могат да изгонят треската, като под възглавниците на болния поставят конска глава. Но вероятно единственият начин, по който това лечение прогонвало треската, бил, като прогонвал и болния от стята.
През 1983г. един японски художник конструирал портрета на Мона Лиза изцяло от препечени филийки.

Вицепрезидентът Дан Куейл: "Каква огромна загуба е човек да си изгуби ума! Или пък да няма такъв! Да, това е самата истина!"
И отново Дан Куейл: "Не замърсяването е това, което разрушава околната среда. За това са виновни нечистотите във въздуха и водата."

Онази божествена, сладка коричка на шунката "Блек Форест" се прави от карамел. Освен ако не сте в Канада, където производителите на месо получили разрешение от държавните власти да заместят скъпото карамелно покритие с ръжда. Експертите твърдели, че ръждата е по-евтина, задържа се по-лесно за шунката и е напълно безопасна за консумация.

В продължение на 32 години зъболекар от северните китайски провинции събрал 28 000 зъба, които бил извадил от устата на своите пациенти. Какво е направил с толкова много развалени зъби този човек? Издигнал кула с висоина три метра, с която искал да допринесе за повишаване културата на устната хигиена на населението в провинцията.
Тексасец, който убил тъща си, изтъкнал в своя защита следния довод - взел я за гигантска миеща мечка.

И нека дадем последната дума на един стих от анонимен автор, написан през 1929г., който може да се възприеме като заключителна защитна реч в съдебния спор относно човешкото самосъзнание: "Вижте там щастливия глупак - на него май за нищо не му пука! Да можеше и аз да бях глупак...О, Боже, и аз май че дарен съм с този късмет!"

"Само две неща са безкрайни на този свят - вселената и човешката глупост. Но за първото не съм особено сигурен." А. Айнщайн

0 коментара:

Публикуване на коментар